tutaj nic, Charles Bukowski

IMG_3803
Duch Rusałki jak srebrny lis.

Na dzisiaj wybrałam (losowo, ale ok) wiersz Charlesa Bukowskiego.

 

tutaj nic

tak wiele życia w młodości straciłem martwiąc się skąd wezmę na
czynsz, teraz coś innego próbuje mnie wyrzucić
stąd, nieustannie,
i ten kamienicznik nie przyjmie
wymówek w rodzaju
„w przyszłym tygodniu zapłacę na pewno!”
nakaz został już wydany
i nadciąga ostateczna eksmisja.
mimo to jak za dawnych dni, wciąż
trzymam się rutyny,
czytam gazety, gapię się na ściany
i dumam, dumam
jak do tego doszedłem,
ten bezsens który mnie dobija.
żadna z moich książek nie pomaga.
moje wiersze też nie pomagają.
nic i nikt nie pomaga.
jestem sam, czekam, oddycham,
rozmyślam.
nie ma nawet okazji żeby wykazać się dzielnością.
nic tu nie ma, zupełnie.

FullSizeRender
Było przyjemne, nieśmiałe lato. Nic nie zapowiadało, że za chwilę spadnie deszcz.
Skomentuj

