człowiek z szufladkami

S. I. Witkiewicz, Autoportret z samowarem
S. I. Witkiewicz, Autoportret z samowarem

W ogóle zawsze przyjmuj wszystko, co mówię i piszę takim, jakim jest i nie doszukuj się we mnie podwójnego dna i ukrytych szufladek.

Witkacy w liście do żony, Jadwigi z Unrugów

S. I. Witkiewicz, Listy do żony (1923-1927)

4 uwagi do wpisu “człowiek z szufladkami

  1. drugiego i trzeciego tomu również nie czytałam. kiedyś jednak sobie je kupię (m.in. dlatego, że 1 tom czuje się trochę nieswojo bez towarzystwa). przypisy – coś strasznego. w sumie stanowią połowę książki. bardzo niewygodnie odwracać co chwilę kartki i sprawdzić, o co Witkacemu mogło chodzić lub faktycznie chodziło. ale podoba mi się coś w tych listach. możliwe, że właśnie chaotyczność. no i to jego wieczne zaczynanie wielkich okresów niepalenia i niepicia, odliczanie tych dni, tytułowanie ich z wielkich liter – – – – ja po prostu lubię Witkacego.

  2. Witkacego tez lubie. Chetnie doczytam jego dramaty, na ktore wczesniej nie starczylo czasu.

    Co do listow. Hmm, do samej formy mam mieszane uczucia. Dla historykow literatury pewnie maja wielkie znaczenie. A dla czytelnikow czasami potrafia byc wielkim rozczarowaniem.

Skomentuj

