Niewidzialny człowiek

Ralph Ellison
Ralph Ellison

(…) nie pasowałem do żadnej, legalnej ani nielegalnej, roli znanej moim sąsiadom. Nie byłem ani oprychem, akwizytorem nielegalnych loterii czy dilerem, ani pracownikiem poczty, lekarzem, dentystą, prawnikiem, przedsiębiorcą pogrzebowym, fryzjerem, barmanem ani kaznodzieją. I chociaż moja mowa zdradzała, że mam jakieś wykształcenie wyższe, było też jasne, że nie należę do grupy przedstawicieli wolnych zawodów (…). Mój nieokreślony status był zatem przedmiotem spekulacji i źródłem niepokoju, zwłaszcza wśród tych, których postawa i sposób prowadzenia się były na bakier z nakazami prawa i porządku.

Ralph Ellison, „Niewidzialny człowiek”

Skomentuj

